– Australien 2023

Planlægningen af endnu en sidste tur til Australien er affødt af alle de begrænsninger der kom på baggrund af Covid-19 pandemien.

Vi vil besøge og gense steder vi har været før fra Sydney til Adelaide selv med afstikkere helt op til Murray River.

Derefter vil vi dykke lidt mere ned i den sydvestlige del af WA som vi jo besøgte for første gang i 2019.

Og endelig skal vi jo selvfølgelig hilse på vores 3 vennepar Down Under.

Turen er planlagt til at vare knap 3 måneder og fly og biler mm er allerede reserveret af vores rejsebureau: Jysk Rejsebureau.

Og oprindelig planlagt til at løbe af stabelen i foråret 2022.

Mikkelborg i juni 2021

Her i starten af oktober 2021 er de første åbninger i den australske nedlukning på grund af Covid-19 kommet.

Endnu gælder det ikke for indrejse af turister fra Europa, men vi har da endnu et par måneder at løbe på inden vi skal tage stilling til hvad vi gør hvis turen ikke bliver en realitet.

I Danmark er restriktionerne i princippet væk og alt fungerer, selv bilkøerne på Strandvejen om morgenen er kommet tilbage – hvad blev der af hjemmearbejdet?

Mikkelborg i oktober 2021

Her sidst på året 2021 er vi blevet konfronteret med en ny Corona-variant fra Sydafrika.

Det var ellers begyndt at se lovende ud i løbet af de seneste måneder men den afrikanske afart var begyndt at slå igennem i Europa og i går fik vi så besked fra Jysk Rejsebureau om at australiensturen 2022 er aflyst. Det havde vi nok også forventet, men alligevel.

Mikkelborg den 4. december 2021

Da turen ikke kunne lade sig gøre i 2022 er der jo ikke andet at gøre end at udsætte den til 2023.

Planen er nogenlunde den samme – vi har dog tid til at revurdere den hvis nødvendigt, men før sommerferien skal vi igen have kontakt til Jysk Rejsebureau.

Et nyt knæ i august er en “dark horse” men der skulle være masser af tid til genoptræning inden januar 2023.

Mikkelborg i april 2022

Efter at have revurderet planen for en tur i 2023 har vi i dag haft møde med Jysk Rejsebureau i København.

Foreløbig er flyrejserne lagt fast.

Dernæst skal første overnatning i Sydney på Rydges ved lufthavnen bestilles via Jysk.

Og endelig skal de 2 biler fra Hertz bestilles – en med start i Sydney og en med start i Perth.

På grund af den Australske ferie i januar er alle overnatninger i denne periode allerede reserveret – resten ser vi på senere.

Mikkelborg den 19. maj 2022

Bilerne fra Hertz var alt for dyre så i stedet har Jysk set på priserne fra AVIS. Og der havde de nogle helt rimelige priser – vi har vistnok ikke prøvet dem før, men har brugt dem i andre lande.

Rejseforsikringen er også blevet udvidet så den gælder i alle 3 måneder vi er væk.

Mikkelborg den 8. juni 2022

Da vi kom hjem fra en lille sejlferie med børnebørn lå der en kedelig besked til os. Knæoperationen var blevet udsat til midt i oktober – årsag: Mangel på sengepladser!

Det krævede action og via Patientvejledningen og opringning til Privathospitalet Danmark skulle jeg gerne kunne få en tid i september – men lad os nu se

Mikkelborg den 26. juli 2022

Det blev en tid sidst i september mht knæoperatioen. Dagen efter bliver man bare smidt hjem.

De første dage går med krykkestokke, men der gik ikke lang tid før der kunne humpes rundt.

Kommunen trådte hurtigt til med genoptræning 2 gange ugentligt og Agnes udvirkede hurtigt via vores læge, at jeg kunne komme på 3 ugers genoptræning på Montebello i Benelmadena i Spanien. Det bliver fra den 19. november til den 10. december.

Men så skal jeg også være frisk hvis vores 2023 tur skal realiseres.

Der må trænes.

Og det blev der både i kommuneregi og især på Montebello så jeg til sidst kunne gå fra Montebello og ned til havnen i Benelmadena – og retur.

Så jeg var “fit for fight” da turen oprandt i januar 2023.

Men se planen her og så følger resten næsten af sig selv.