København – Miami – Havet

Torsdag den 24. oktober 2019 – København til Miami

Vi er oppe allerede ved 3-tiden. Bad – kaffe – bad og vores medbragte rugbrødsmadder afløser hinanden.

Lige før 4 om morgenen tjekker vi ud fra hotellet, vi møder vores guide Michael fra Kultur-Rejser ved 7-eleven. Indtjekning foregår via selfservice-maskinerne, og det er et gedemarked når det gælder USA. Så en kop 7-eleven kaffe bagefter gør godt. Bagageafleveringen var også selfservice og det gik helt OK.

Vi afgår fra gate A8 kl. 6:50 med et kvarters forsinkelse og solen står op netop som vi er i luften. Vi kan heldigvis lande i Frankfurt trods tåge og bliver kørt i busser ind til terminalen. Nu skal vi bare med toget til terminal C og gå til C16. Det tager over en time med paskontrol og fornyet security og først 10 minutter før boarding time er vi ved gaten. USA har slået til igen.

Vi lander ved 15-tiden lokal tid (-6 timer) i Miami. Security går glat vha en sød “officer” og kufferterne er på båndet så 15:45 er vi faktisk klar, men alle i gruppen skal jo med, så først 17 er vi alle på vej i vores bus mod Fort Lauderdale og vores hotel Double Tree By Hilton, Hollywood (Florida).

Apropos gruppen så er vi 25 fra alle dele af landet – også de nordatlantiske – samt vores Guide Michael fra Kultur-Rejser.

Efter indkvarteringen går vi lige en tur til stranden og kigger på bølgerne, inden vi går over broen til Walmart og køber salat og vin til aftensmaden, men så er det også sengetid ved 21-22 tiden.

Fredag den 25. oktober 2019 – Miami til Celebrity Infinity

Vi er vågne før 7 og tager lige lidt kaffe+choko på værelset før vi går ned til morgenmaden lidt før 8. Vi tager en kop kaffe med udendørs ved swimmingpoolen – væk fra aircondition. Nu er det tid for morgenbadet i Atlanterhavet trods den hårde vind og store 27 grader varme bølger – skøøøøønt.

Her er lidt billeder fra morgenen i Miami.

Atter en gang skal vi lige pakke sammen og kl. 11 er vi klar til afgang. Det tager en lille times tid til Dodge Island hvor Celebrity Infinity ligger. Nyt security-tjek og kø til vores skibskort.

Adgangskort til Celebrity Infinity og vores kahyt

Endelig er vi igennem og stiler mod dæk 10 og Oceanview Cafeen agterude for lidt frokost.

Imens er vores kahyt 6086 på 6. dæk i styrbords side blevet klar. Skøn kahyt og balkon og kun solen afholder os fra den nu.

Jeg indvier vores “drikkekort” med en ‘Bahama Mama’ på pooldækket lige før vi skal til redningsøvelse inden afgang.

Cruise skibene i havnen er begyndt at sejle nu og vi invaderer Pool-dækket igen med diverse drinks og ser dem stå ud. Vi er lidt forsinket og er først afsted ved 17-tiden med lods ombord.

Kufferter pakkes ud og balkonen indvies. Skønt med lyden fra havet og den friske luft.

Så er vi afsejlet fra Miami – se lidt billeder.

20:30 mødes vi alle ud for restauranten. Michael har været tidligt ombord og har fået reserveret 4 gode borde til resten af turen for alle 25 på Trellis Dining Room på 5. dæk. Det blev en rigtig hyggelig aften. 20:30 er nu vores faste tid til aftensmaden på resten af turen. Et godt tidspunkt, for så kan vi nå den 1. forestilling i teatret inden middagen.

Der var torden og lynild i luften ved sovetid her midt ude på havet.

Lørdag den 26. oktober 2019 – På havet på vej mod Colombia

Det blev en helt stille og rolig nat.

Vi vågner før 7 nord for Cuba. Badet springes over – det kan ikke betale sig, for her er varmt og fugtigt.

Der er god plads på agterdækket på dæk 10 med udsigt til kølvandsstriben, så her nyder vi morgenmaden. Vores egen balkon ligger i skyggesiden på denne del af turen, så her er også behageligt at være.

Kl. 10 er vi sat stævne af Michael til en rundtur på skibet for vores gruppe og også til besøg på 2 specielle restauranter, som ikke er med på vores skibskort, men som vi – mod ekstrabetaling  – får tilbudt at spise en middag på. Vi endte på dæk 5 igen til lidt opsamling og information om resten af turen inden frokosten.

Her kommer lige planen over skibet, så vi kan se hvad det byder på:

Vi slapper bagefter i vores gode balkonkahyt inden vi går på soldækket med vores krydsord – det overdækkede vel at mærke – med skygge for solen.

En ‘Bahama Mama’ og en ‘Bon Voyage’ glider også ned.

Vi har jo fast “bord og spisetid” kl. 20:30 så vi kan lige nå teatertid kl. 19 og i dag var det fløjtenisten Gary Arbuthnot fra Nordirland der underholdt. Rigtig rigtig godt.

Se lidt billeder her.

Men middagen kalder og vores søde vindame og sommelier Suwanna hygger virkelig om os. Vi bliver forkælet med rundhåndet udskænkning af gode vine.

Søndag den 27. oktober 2019 – På havet mod Colombia

Urene er stillet 1 time tilbage i nat, så det er ingen sag at være oppe ved 6-tiden.

Vi er sluppet fri af Cuba i dag og passeret mellem Jamaica og Haiti mens der var lyn og torden i nat.

Morgenmad på agterdækket ved 7-tiden mens vi nyder udsigten herfra og vi fortsætter i kahytten mens en lokal byge kommer forbi sammen med sin regnbue.

Kl. 10 gennemgår Michael turen gennem Panama-kanalen, samler fælles TIP-penge ind til lokale guider med flere, og modtager tilmelding til “de 3 restauranter” – nemlig Qsine, Sushi on Five og Tuscan Grille, for de af os, der har lyst til at prøve dem. Mere om dem senere.

Agnes går på indkøb på 5. dæk mens jeg tager en sight-seing helt op til dæk 13-14 stykker inden vi samles til frokost på agterdækket på 10.ende – skønt at være ude – bagefter indtager vi vores egen balkon på 6. dæk – nu med sol på – og VARMT.

Vi bør vist lige nævne, at når vi bevæger os rundt på skibet foregår det ad gange og trapper – elevatorer er bandlyst, for lidt motion skal vi jo have. Jogge dækket på 11. bliver også brugt tidligt om morgenen af Agnes, senere på dagen er det alt for varmt.

Der blev for varmt så vi bevæger os op på 11. dæk – jogge dækket – hvor der er skøn læ for solen og også en bar og 2 af vores rejsefæller.

Vi hyggesnakker til det er tid for omklædning til galla middag, men først underholder skibets eget ensemble i teatret med musik, sang og dans. Rigtig dygtig udført over hele linien.

Og her lidt underholdning i form af billeder.

Det er de samme 4 borde vi har til middagen hver dag og også de samme tjenere – Wendell, Matthew og Suwanna – men vi flytter rundt mellem bordene så vi har nye bordfæller hver dag, og lærer alle lidt at kende.

Forret, hovedret og dessert hver dag – du bestemmer dog selv – det tager sin tid – også hyggesnak ved bordene, så det er lige før vi bliver smidt ud. Når tjenerne har ryddet alle andre borde – og kun mangler vores – begynder de at skrue op for lyset, og så er det på tide at sige tak for i aften.

I dag går vi dog lidt tidligere for vi skal tidligt op i morgen.