– Algarvekysten 2020

3 uger – forhåbentlig i sol og varme – på et sted vi ikke har været før kan kun være en god oplevelse midt i det danske mørke fra 8. februar til 29. februar.

Vi skal holde os selv med kost, men 7 aftener spiser vi gratis i restauranten overfor lejlighedshotellet.

Der er også includeret 3 ture i vores program hernede.

Men ellers skal vi selv udforske området.

Lørdag den 8. februar 2020 – Mikkelborg Park til Algarvekysten

Hvorfor har rejseselskaber altid nogle ublu mødetidspunkter? – prisen selvfølgelig. Vi skulle være i Kastrup kl. 06:30 så vi havde lige udtænkt en plan: “Vi tog bilen ud til Daniel som bor i nærheden af lufthavnen og så kunne Marie køre os det sidste stykke og de havde så bilen mens vi var væk.” Så kunne vi også “nøjes” med at stå op til 04:30. Genialt for vi turde ikke stole på bus og tog.

Tjek ind ved Best Travel skranken og gennem security og så hen til vores Aspire Lounge hvor vi kan nyde ventetiden i fred og ro med morgenmad og hvad dertil hører.

Vi skal med SAS fra gate 20 kl. 08:30. Der skal masser af golfbags med så vi bliver forsinket i afgangen. Der er også masser af børnefamilier der skal tages hensyn til så vi kommer til at sidde lidt spredt – række 12 og 29.

Vi lander vist til tiden i Faro lufthavn, men bagagen bliver forsinket igen pga golfbags’ene.

Vores guide Maria Lopes venter på os 25 i gruppen og godt en ½ times bustur senere gennem et flot landskab er vi på vores hotel Muthu Oura Praia hvor værelserne er klar. Værelser! Vi skulle have et studio, men får en 2-værelses lejlighed – bare skønt og heldigt og helt OK med os.

Supermarkedet ligger lige ved siden af så der indkøbes straks kaffe og en masse andre nødvendigheder inden vi pakker ud og skal til info-møde.

Det er første dag hernede så i aften er der også én af de 7 fællesmiddage i restauranten lige overfor hotellet.

Se lidt billeder fra vores rejsedag her.

Søndag den 9. februar 2020 – Gåtur til Albufeira

Oporto vandt 3-2 over Benfica i går så vi kom sent i seng og sov lige til kl. 9. Vi har nok trængt til det. Morgenmad i fred og ro og så lidt køkkenindkøb så vi kan klare opvasken mmm.

Det er første morgen så vi skal lige finde os helt til rette så først omkring 11 er vi afsted.

Vi fjumrer lidt rundt i vejene – igen – men finder stranden til sidst, pæn og med store dønninger.

Ad strandstier kommer vi til den næste strand med cafeer mv inden vi må op til landevejen og ad andre veje tættest muligt på kysten til vi når rulletrappen ned til Albufeira by.

Der er sol og varme så vi finder “Louisiana” på Strandpromenaden for en gang “Fish & Chips” frokost (god) inden vi fortsætter op – og det er op – gennem byen – rigtig køn med små listige steder – inden fiskerihavnen åbner sig for os.

Længere inde – via en kanal – ligger lystbådehavnen og de “kulørte” huse og der er leben og leg men også “Fat Cats” hvor vi kan få en tiltrængt cognac m/kaffe. Skøn pause efter de mange skridt.

Men så bliver det også til en taxa retur til vores hotel hvor vi kan nyde solen på altanen til den går ned lidt over 18.

Fællesmiddagen i aften byder på suppe, Seabars og choko-mousse.

Der er Snooker i fjernsynet og det ser vi lige til midnat – selv om vi har gået over 13.000 skridt i dag.

Se lidt billeder fra vores tur til Albufeira by her.

Mandag den 10. februar 2020 – Stranddag

Benene skal lige slappe i dag, det er stille og altanen kalder. Henad 12-12:30 kommer solen på altanen – og den varmer – så vi holder os til skyggen.

Der kommer rengøring her til formiddag, så der støvsuges og vaskes gulve og skiftes sengetøj og håndklæder mmm. Hun var sød og smilende.

Vi skal lige have købt lidt ind – brød og kager og sådant noget – så vi kan klare frokosten, og supermarkedet ligger 10 skridt fra os, så vi oser også lige om middagsmulighederne.

Stranden kalder igen og selvom vi burde kunne finde vejen nu, farer vi vild på vej derned. Her er ingen vind, men store dønninger alligevel.

De arbejder på vores strandcafe, maler og sådan noget. Så vi søger op til en af de åbne restauranter ved stranden og bænker os med en Pina Colada mens vi nyder sol og hav

Vi finder en ny vej hjem – uden trapper – og den burde vi kunne finde.

Kylling Piri Piri bliver købt lige før den skal spises – god og lækker – og med salat til.

Der er også billard fra Eurosport i aften og vi kigger lidt med.

Se et par billeder fra vores slappedag her.

Tirsdag den 11. februar 2020 – Albufeira

Op ved ½9 tiden til sol fra en skyfri himmel og en brise fra havet af.

På PC’en kan vi høre P4 og nyheder fra DK.

Vi slapper til 11.

Vi skal på tur. Vi går lige rundt om hjørnet og hen til busstoppestedet. Hvor bussen egentlig kører hen og hvornår står hen i det uvisse. Men der kommer en og den tager vi helt ind til rulletrappen.

Vi vælger gaderne nede i byen med butikker og restauranter selvfølgelig. En fisk til væggen i Mikkelborg kommer med.

For enden af gågaden søger vi opad til de små gader og her finder vi restaurant “O Catraio” til lidt udendørs servering af gode omeletter m/gemyse og øl.

Hjemad er på gåben ad de kendte veje og lidt indkøb i vores supermarked inden vi slapper i eftermiddagssolen på vores altan med kaffe og cognac og kage.

Solen går ned omkring kl. 18 og så går vi indendørs. Middagen er rejer og salat og hvidvin- uhm.

Det blev til knap 10.000 skridt i dag

Så nyd bare at se lidt billeder her.

Onsdag den 12. februar 2020 – Tur til Beja

Vækkeuret er sat til kl. 7 – vi skal på tur med hele holdet.

Maria er frisk og smilende som vanligt. Portugiser, boet 6 år i Danmark fra 2012-2018, dansk gift og bor syd for Lissabon sammen med mand og søn på 4 år.

Vi er afsted kl. 9 og kører 1½ time gennem et flot afvekslende landskab – også med vinmarker og oliventræer og glimt af storke og storkereder.

10:30 lander vi ved borgen i Beja og kirken ved siden af (flot). Herfra går vi til klostret hvor vi bliver guidet rundt og også hører om søster Marianne og hendes kærlighedsbreve til en fransk løjtnant og vi ser “vinduet” – find selv historien.

Så er det tid for frokost i “Adega Tipica 25 april” med lækker sortfodsskinke.

Der er kun kort til vingården “Monte Nova e Figueirinha” hvor en passioneret Jose fortæller om olier og vine og vi kigger i produktions-hallerne og smager bagefter – lidt ryger med hjem. Meget, meget spændende dag.

Men så er vi også trætte i bussen hjem og lander kl. 19 hvor vi kun kan tage os sammen til kaffe og kage og cognac og lidt krimi og lidt billard – selvom det kun blev til 6.000 skridt i dag.

Se dagens indtryk her.

Torsdag den 13. februar 2020 – Stranddag

I dag står vi op når vi vågner – 07:30 – flot vejr men køligt om morgenen selvfølgelig, så morgenmaden tages inde som vanligt.

Maria har besøgstid og vi skal lige have bestilt en heldagstur foruden de 3 der er inkluderet og vinturen der allerede er bestilt.

Vi skal lige lokalisere et par stoppesteder til HopOn/HopOff bussen og så køber vi lige ind på vejen.

Frokosten kan tages på altanen når solen lige kigger ind.

Så er det tid til en strandtur – avet om – forbi vaskomaten.

Ishuset kalder og det gør bænken også med god udsigt over dønningerne.

Kaffe på vores Strandcafe

Den “lille strand” omgivet af klipper er også god og så har Strandcafeen på vores strand søreme åbnet for sæsonen så vi må lige have en cappuccino og nyde ungernes leg med dønningerne. Vi finder den rigtige vej hjem i dag.

Strandcafeen på “vores” strand

Altanen kalder nu og salat og laks kan nydes herude lige til solen er gået ned.

Welsh Open i billard fortsætter og vi er med på en kigger.

Fredag den 14. februar 2020 – Faro

Oppe ved 8-tiden til en igen skyfri solrig, men kølig morgen.

Vi vil til Faro i dag så jeg tjekker lige togtider med receptionen. Men hun fortæller at Faro-bussen går “lige henne om hjørnet”. Lettere og billigere.

Så vi rækker hånden op og vores “hurtigbus” tager kun 1 time og 10 minutter til stationen i Faro og i løbet af ingen tid er vi i centrum og har set de første storke.

Det hjælper da vi kommer op i kirketårnet ved Santa Maria kirken,med udsigt over tagene.

Der er egentlig ikke meget by i byen, men det lykkes os at finde en restaurant (der er en del) og det lykkes også at få både vin & fisk (og velsmagende) og en skidegod bager støder vi også på.

Og en kaffebar på havnen inden vi skal nå 16:10 bussen hjem. Pas på bustider. Stol ikke på bustider. Vi viftede med arme og ben og kom lige med. En skøn tur hjem over stok og sten og køn tilmed.

Så kan vi også nøjes med tapas til middagen og resten af Brandy’en til billarden.

Knap 9.000 skridt i Faro i dag og kager med hjem – ikke dårligt som billederne også viser her.

Lørdag den 15. februar 2020 – Der er marked i Loule i dag

Uret ringer kl. 7 igen i dag. Vi skal på tur og hentes som vanligt kl. 9.

Busturen går til Loule – og det er en rigtig by og en flot by. Masser af leben, men det er også torvedag.

Maria følger os til og gennem torvet og lige et par historiske steder inden vi bliver sluppet fri for os selv og så bliver boderne invaderet og alskens varer kommer med hjem. Her er også alt hvad hjertet kan begære, men vi holder os fra choko og kager (næsten).

Og fiskene – udvalget var fantastisk og flot.

Vi finder en sød cafe til en stille kop kaffe inden vi skal møde Maria og køres til vores frokoststed i udkanten af byen. Et overdådigt måltid sættes foran os – en eksplosion for smagsløgene – men vi kan desværre ikke nå det hele – ikke kaffen i hvert fald – inden vi skal møde de sidste af gruppen som jo også skal med bussen hjem.

Der er høj stemning i bussen efter al vinen og Sangriaen.

Nu kan vi bare slappe og købe lidt ind og slå mave inden vi – ak og ve – skal til fællesmiddag. Det bliver ikke til mange mundfulde.

Det var vist kun små skridt på markedet i dag – omkring 4.000 – og så nogle billeder her.

Søndag den 16. februar 2020 – Slappeafdag

Atter en skøn kølig morgen. Og så har vi fri i dag.

Vi slapper med krydsord mmm lige til frokosttid hvor supermarkedet kalder – vi mangler Super Bock Stout til frokosten som kan nydes på altanen nu hvor solen er kommet herover.

Eftermiddagsturen går til stranden og nu har vi fundet vejen derned.

Vi mødes af lavvande – modsat højtvandsvarslerne i DK – og det viser, at stranden ved vores cafe er fuld af sten og ikke egnet til bad. Men går vi lige gennem “nåleøjet” genser vi en flot sandstrand.

Vi går hele stranden igennem og finder et sted mellem solbadere hvor udsigten er god over hav og børn og badende.

Vi tager stierne tilbage og får lige et par blomster med hjem.

Salatmiddag med rejer og hvidvin og så en afslappende finale i Welsh Open billard. 9-1 til Murphy. Til gengæld er der skiskydning og slalom.

Stranden luskede kun 4.500 skridt ud af os, som vi nok kan se her.

Mandag den 17. februar 2020 – Sir Cliff Richard’s vingård

Oppe til lidt skyer på himlen og skybræmme i horisonten.

Efter morgenmaden går formiddagsturen ned til vores strand hvor vandstanden nu er blevet normal. Cafeen er åben allerede. En surfer prøver tålmodigt at fange de brækkende dønninger og det lykkes ind imellem. Nogle børn morer sig med at “løbe” fra bølgerne, men bliver tit fanget.

Vi skal lige have lidt frokost inden vi skal på tur til vingården kun et kvarters kørsel herfra. Cliff er ikke hjemme men det er Karla der fortæller levende om vinfremstillingen, men endnu mere levende om smageprocessen med mange herlige indslag.

Vinmarkerne ligger i et bakket terræn og plukningen er ren håndkraft af 10 personer. En rigtig god tur og oplevelse.

De har heldigvis kyllinger i supermarkedet så det bliver middagen i dag og så tidligt i seng og vækkeuret stilles.

Her kommer lidt billeder fra både formiddagen og eftermiddagen.

Tirsdag den 18. februar 2019 – Tur til Tavira og Ria Formosa

Det er den første blæsende morgen og vi skal på tur – også sejltur.

Men inden vi skal hentes kl. 9 har vinden lagt sig. Der er en times kørsel til Tavira og vi lander midt i byen.

Vi bliver frigivet en times tid og farer hurtigt vild i et virvar af små smalle gader. Længe leve Google Maps.

Vi mødes igen kl. 11 hvor en lokal guide støder til og også Maria’s kompagnon Gonzalo er stødt til og vi tager nu en times guidet tur “på den anden side af floden” – det var faktisk Maria som guidede, men der er vist nogle regler omkring en lokal guide – inden vi er retur.

Det er blevet frokosttid og restaurant Gilão holder for med det skønneste tapasbord til hele gruppen på 8 personer. Maria er god til at give os smagsoplevelser.

Se lidt billeder fra formiddagen her.

Så er det også blevet tid til en sejltur i Ria Formosa området med skønne strande, men også østers- og muslinge”fangst” og en kæmpe fiskeflåde til bækspruttefangst. En skøn tur.

Floden er nærmest udtørret da vi kommer retur ved 16-tiden.

Vi bliver sluppet lidt fri igen inden vi skal med taxi’en retur.

Kaffe og cognac på altanen mens solen går ned med skønne farver gør godt inden fællesmiddagen

Der er flere billeder her.

Retur til lidt skiskydning i TV inden en fortjent sovetur efter vores omkring 14.000 skridt i dag.

Onsdag den 19. februar 2020 – Strandture og kørekort

En stille og rolig formiddag – atter en solrig dag. Vi slapper ovenpå gårsdagens strabadser.

Vi skal lige have fyldt køleskabet og de har søreme “pekannødbasser” så de må med i kurven. Og ned i maven.

Første strandtur løber ad stablen og nede ved vores cafe prøver vi lige trappen til venstre og en ny strand åbner sig.

Men vi skal vestover som vanlig, ikke helt ned til restauranterne, inden vi sætter kursen hjemover igen til lidt frokost på altanen.

Vi får besked om, at Daniel har bestået sin køreprøve i dag og det må vi fejre.

Så anden tur går ad strandene helt ned til cocktailbaren for enden. Det er blevet lavvande i mellemtiden og den “nye” strand er desværre også fuld af klippesten.

Vi slænger os i sofaerne med “Tequila Sunrise” og “Sex on the Beach” og sender billeder hjem til Daniel. En lækker eftermiddag i skøn sol.

Vi spiser restekylling i dag og kigger lidt tyske krimier m/tysk tekst – så forstås det lidt bedre – og Sky News mm.

Dagen kostede omkring 10.000 skridt – alt i alt, menvi slappede også af som det kan ses her.

Torsdag den 20. februar 2020 – Vilamoura

Atter en flot morgen med sol fra en skyfri himmel.

Vi skal først med Faro-bussen ved 11-tiden og der er trængsel ved stoppestedet. Det tager ½ times tid til Vilamoura hvor vi står af ved Yachthavnen. Her er superflotte store både – især motor – men en enkelt MAXI 95 havde sneget sig ind.

Vi går fra den ene ende af havnen og tilbage igen og så retur til vores frokostrestaurant “La Fragata” for en fiskeburger med chips og øl i solvarme inden vi skal finde vejen over til fiskerihavnen og strandpromenaden.

Det lykkes vist nogenlunde. Her ligger kun fiskebåde og masser af katte og lystfiskere.

Der er ved at blive pyntet op til karneval over week-enden.

Vi finder en god “lokal” kaffebar med udsigt til kapsejladsen ude på havet inden vi skal finde vores hjem.

Vi “når” ikke den bus vi havde ventet, men der kommer jo altid en pige og en sporvogn til, og selvom vi står af nogle stoppesteder før vi skulle var det en god tur.

Vi når lige solnedgang og derefter tapas og hvidvin og lidt speed-billard og Hawaii 5-0 inden sengetid ved ½12-tiden efter over 16.000 skridt i dag.

Men vi fik taget mange billeder alligevel lige her.

Fredag den 21. februar 2020 – Badedag

Atter sol fra en skyfri himmel og vind fra SW – tror vi.

Formiddagen bruges på billeder og vi spiser også frokost inden vi tager til stranden. Vinden er heldigvis ikke i SW men SØ og det betyder læ for vinden på vores yndlingsstrand – den lille lige vest for cafeen.

Vi har været vant til de store dønninger, men i dag blander vinden sig og sender bølgerne langt op ad stranden. Badevand er det faktisk ikke i dag så vi sidder bare og solbader og læser og krydser.

Men inden vi bryder op skal vi da lige prøve vandet og der er både kraft og sug i det så vi kan ikke undgå at blive væltet omkuld.

Vi skal lige en tur ned ad kysten og have kaffe/kage inden vi lister hjemad til vores solbeskinnede altan hvor solen først går ned ved 6 halv 7 tiden i aften.

Se dagens billeder lige her.

Fællesmiddag med Seabass omm inden vi skal hjem og se mere speed-billard i TV. Det kan vi sagtens klare efter kun omkring 4.500 skridt i dag.

Lørdag den 22. februar 2020 – Albufeira og Rua Sir Cliff Richard

Igen en skøn morgen – de kommer bare på stribe – og som vanligt nyder vi formiddagen hjemme og stiller os først i kø ved busstoppestedet ved ½12 tiden.

Rulletrappen i Albufeira er et must og hovedstrøget kalder lige fra den ene ende til den anden med lidt indkøb undervejs.

Vi skal finde “Rua Sir Cliff Richard” så GPS’en må sættes til og fører os ad skægge veje i retning af havnen, men også forbi en kirkegård hvor vi kan se den portugisiske tradition.

Gaden findes så vi nu kan “søge” tilbage ad “strand”stierne her højt til vejrs til vores restaurant Louisiana til Fish&Chips inden vi begynder den strabadserende (det går opad i starten) tur hjemad.

Det koster altså en is inden vi går det sidste strandstykke hjem til kaffe og marengs og cognac på altanen til solen er gået ned.

Vi vil have sushi i dag og krydser af på listen og frygter det værste – prismæssigt – men bliver overrasket – billigt og godt.

Der er speed-billard igen i dag – kvartfinaler vist – og én af favoritterne bliver slået ud = Ronnie Sullivan.

Trods bussen ud fik vi gået omkring 14.000 skridt og fik taget disse billeder.

Søndag den 23. februar 2020 – Stranden

Vi sover længe i dag – over 8 – og vågner til atter en skøn dag. Det er en hel vane efterhånden.

Der er erklæret stranddag så stuepigen når at komme førend vi er afsted så hun får lige en skærv med.

Vi tager lige lidt frokost inden vi stiler mod vores lille strand hvor bølgerne – med den retning de har i dag – har fjernet en hel del sand. Der er ikke meget vind i dag, men bølgerne er alligevel store og kraftige, men ligner dønninger.

2½ times lytten til søernes brusen er bare skønt, men så har vi vist også fået nok sol for i dag og fortrækker til vores altan med kaffe, cognac og marengs mens solen går ned.

Vi er nogle af de første til middagen i aften = bøf, men først salat og sidst frugtsalat (uden råcreme) og hyggemorsom snak ved bordet.

Vi er retur til semifinalerne og finalen i speed-billard og Michael Holt vinder de 50.000£ fortjent efter spændende matcher. Det bliver over midnat i dag

Men inden havde vi fået taget nogle billeder.

Mandag den 24. februar 2020 – Golfklubben Balaia Golf

Sent oppe igen i dag. Sol og stille til morgen. Almindelig afslapning hele formiddagen og først lidt i 12 er vi på gåben på vej til golfbanen “Balaia Golf” et par kilometer fra os. En god gåtur i varmt vejr.

En kuperet bane viser det sig og da vi ser scorekortet ser vi, at det er en ren par-3 bane med huller fra 67 til 160 m. Det er en Pay&Play bane med fri adgang – bare vi betaler – og vi kan spille lige så mange runder vi vil på de 9 huller.

Dem vi lige kigger på mens vi drikker en øl har vist næsten ikke haft en kølle i hånden før.

En god gåtur hjem igen – men på torsdag hvor vi vil spille tager vi en taxa.

Frokost på altanen og marengs bagefter og lidt indkøb og lidt billeder.

Og oversvømmelser i flere lande – incl. DK – og Coronavirus i andre – sætter efterhånden sine spor og foruden befolkningen berører det også turisme mv. Verden går i stå.

Men vi er turister nogle dage endnu og vi nyder det så længe vi kan – også med en lækker laksemiddag som enden på en god dag for os.

Tirsdag den 25. februar 2020 – Sagres og Lagos

Det er ikke den sidste dag vi skal tidligt op, men vores sidste udflugtsdag.

Vi skal til “Verdens Ende” ude ved det sydvestligste punkt på det Europæiske fastland.

Et punkt der også fik de opdagelsesrejsende til at spørge: Hvad findes der, ud over havet?

Vi andre kigger også ud over havet ved São Vicente fyrtårnet ikke langt fra Sagres. Trods det blæsende vejr er her skønt herude og på vej mod Lagos gør vi lige holdt ved et “keramik”-sted.

Her er lidt billeder fra verdens ende.

Vi skal spise frokost i Lagos på restaurant “Imperio do Mar”.

En skøn fiskesuppe sættes foran os og vi kan fiske havkat og rejer og muslinger og hold op hvor smagte det godt – selv kagerne til kaffen.

Vi bliver sluppet lidt fri og går lidt på indkøb inden en tur til marinaen hvor vi også støder på danske Conny der sælger sejlture ud til grotterne.

På vej hjem bliver der tid til lidt skønne fotostop og vi er først hjemme ved ½18 tiden, sammen med vores billeder.

Vi får tapas til en helt fantastisk solnedgang som vi aldrig har set før.

Solnedgang fra vores altan

Der er en ny billardturnering i gang på TV.

Onsdag den 26. februar 2020 – Dovnedag og Badedag

Selvom solen skinner fra en skyfri himmel er det altid lidt køligt om morgenen, så medmindre vi skal på tur – vores egen eller i gruppen – er det dasetid om formiddagen.

Frokosten tages normalt ude og i dag vil vi lige rundt om hjørnet til “kælderrestauranten”. Men AK! De har lukket om onsdagen!

Vi søger indlands op ad vejen og kigger på alle spisestederne undervejs.

Kedelige!

Først i Taberna’en hos Fanny er der hyggeligt og dagens frokostmenu er bare superb og beliggenheden god og betjeningen smilende.

Dagens menu hos Taberna

Vi hygger os her i solen.

Men stranden kalder også, og hvilket syn. Havet er spejlblankt. Der skal bades. Vi “låner” et par strandstole af Josef når vi køber et par drinks.

Først lidt sol på maven og så ud i det 17 grader varme vand. Ret lækkert og vi bliver lige til lukketid kl. 18.

Et par kyllingelår kommer i indkøbskurven og maden er reddet.

Dagens billeder kommer her.

Et par gode billard-matcher og resten af rødvinen fra middagen afslutter dagen.

Snooker-billard

Torsdag den 27. februar 2020 – Stranden, Albufeira og havnen

Det er en blæsende morgen – ikke rigtig til golf – så vi nyder bare formiddagen og rydder lidt op og bærer flasker i containeren og slapper lidt inden stranden kalder.

Ikke sandet altså, men restauranterne og henne for enden kan vi få en lækker omelet og vores sædvanlige øl og udsigt til et stadig blankt hav, og lavvande.

Vi finder en taxa oppe ved rundkørslen og kører til rulletrappen.

Nu skal vi bare finde den korteste vej til marinaen og vores cafebar med udsigt og cocktails og en times afslapning.

Der er lidt billeder fra dagen her.

Vi runder fiskerihavnen på vej hjemad og finder også havnekontoret til marinaen på vejen.

Det kniber mere med at finde hovedstrøget hvor taxi’erne er. Men vi kommer da hjem til sidst.

Og lidt billeder fra fiskerihavnen her.

Afrejsen på lørdag forberedes lidt og der købes bananer og marengs.

Middagen er lidt sundere og bliver købt i Sushi’en lige overfor hotellet og mums hvor var det godt sammensat.

Billard’en er en gyser i dag og den allersidste bal i de 11 innings afgør vinderen, så tæt var det. Vi var først i seng kort før kl. 1 og vi burde være trætte efter 14.000 skridt i dag.

Fredag den 28. februar 2020 – Pakkedag

En soldiset morgen.

Coronavirussen omtales mer og mer jo flere lande der inddrages.

Vi tager morgenmaden i fred og ro mens pakningen så småt begynder. Og den tager fart hen ad vejen og inden vi tager på tur skal vi også lige have frokost.

Men så er det også tid at fange en taxa til Albufeira. Vi har et mål, men først crawler vi lige indkøbsstrøgene igennem og så går det ellers til “O Penedo” hvor vi kan nyde udsigten over stranden og det stadig stille ocean på deres terrasse højt over havet – og så selvfølgelig kaffe og kage.

Så er der kun den lange vej hjemad ad de stejle veje og så ned til stranden og langs havet hen til “vores strand” og cafe. Her kan vi nyde 2 cocktails (hver) lige til de lukker.

Der er fællesmiddag denne sidste aften på Algarvekysten med lækre gnaveben og de var UHM.

Og semifinale i billardturneringen. Dødspændende. Selv efter 12.000 skridt i dag.

Dagens billeder kan ses her.

Lørdag den 29. februar 2020 – Hjemrejsedag

Vi bliver vækket 06:45 til den første overskyede morgen.

Vi fik pakket det meste i går.

Først morgenmaden og så bliver også “smagsprøverne” pakket. Opvasken skal også klares. Alt bliver efterladt i flotteste stand.

Vi er nede lidt før 9 og bussen kommer lidt efter og solen viser sig.

Der er 3 kvarter til lufthavnen og Maria følger os helt til tjek-in og sørger for at vi bliver godt behandlet og der krammes til sidst. Security er stille og rolig og vi søger straks til Costa for en latte til vores banan.

Vi er lidt forsinket i 12:10 afgangen men har god medvind og lander før 17 i København. Vi får sagt farvel til alle mens vi venter på kufferterne.

De sidste billeder kommer her.

Daniel venter ved Metroen med bilen (og sit kørekort) og kører sig hjem. Vi finder motorvejen og er hjemme før 19 – ikke helt mørkt endnu – hvor Lise og Amalie venter med aftensmaden.

Vi hygger os til 22-tiden hvor de kører til Allerød.

En rigtig god langtursferie er slut for denne gang.